Jaśnie Pan Posted December 8, 2011 Report Share Posted December 8, 2011 Informacje ogólne Grę można za darmo pobrać stąd [KLIK] Wchodzimy na powyższy link i wybieramy ZAINSTALUJ. Podstawy podstaw gry w Team Fortress 2. 1. Klasy: a) Scout (Skaut) – Najszybsza klasa w grze, ale za to bardzo podatna na wszelkiego rodzaju obrażenia. Grając tą klasą staraj się nie lecieć na pałę na przeciwnika, tylko zajść go z flanki. Bądź w ciągłym ruchu, podwójnym skokiem zmyl wroga. Nie zabieraj swojej drużynie apteczek sprzed nosa, bo dzięki twojej szybkości możesz łatwo znaleźć inną. Zawsze patrz, czy ktoś z twojej drużyny nie potrzebuje jej bardziej. Scout nie korzysta z teleportów! B) Soldier (Żołnierz) – Próbuj przewidywać gdzie twój wróg się znajduje i tam posyłać rakietę, wtedy unikniesz zaskoczenia. Niezwykle przydatną umiejętnością jest rocket jump, która pozwala ci się dostać na wyższe pozycje i stamtąd zaskoczyć przeciwnika. c) Pyro – Nie graj W+M1. Gdy widzisz palącego się kolegą z drużyny użyj prawego klawisza myszy. Zwracaj uwagę na podejrzanie zachowujących się towarzyszy, spycheckuj w pobliżu działek i dispenserów. Odpychaj przeciwników na uberach oraz sticky bomby w pobliżu budowli inżyniera. Pamiętaj, że mając homwrecker (burzyciel) możesz zdejmować sapy z budowli założone przez Spy. d) Demoman – Im dłużej przetrzymasz M1 przy sticky bombach, tym dalej ona poleci. Rób sticky trapy, tak aby wróg nic nie podejrzewał. e) Heavy (Gruby) – Masz najwięcej życia. Medyk nie jest dla ciebie zarezerwowany, ale gdy jakiś zacznie cię leczyć, to staraj się go chronić swoim ciałem. Mając kanapkę możesz się nią dzielić z innymi (prawy klawisz myszy ją wyrzuca). f) Engineer (Inżynier) – Dzięki twoim teleportom drużyna może bez przerwy atakować, więc staraj się je w pierwszej kolejności budować. Sprawdzaj podejrzanych kolegów z drużyny. Nie rozbudowuj się pod respem – szybciej będzie jak postawisz tylko teleport i od razu polecisz do przodu. Po drodze zawsze znajdzie się metal. Nie rozbudowuj się w miejscach, które są widoczne z daleka. h) Medic (Medyk) – Nie lecz tylko jednego gracza. Staraj się utrzymywać przy życiu wszystkich graczy, ale także overhealuj jak najwięcej towarzyszy. Zwykły uber jest idealny na niszczenie wrogich budowli, a do tego idealnie sprawdza się Demoman. Kritzkriega jest świetny w obronie oraz przy dużej ilości przeciwników – Soldier, Demoman oraz Heavy wykorzystają go najlepiej. i) Sniper – Z bezpiecznej pozycji staraj się zabijać każdego kogo spotkasz Uważaj na wrogich sniperów, więc zdejmuj ich w pierwszej kolejności. Strzał w głowę likwiduje większość klas, a headshot z pełni naładowanej sniperki uśmierca każdą klasę od razu. j) Spy (Szpieg) – Nie pozwalaj wrogim inżynierom czuć się za pewnie, nękaj ich. Staraj się skoordynować z resztą drużyny, tak by sapy na wrogie budowle zakładać w momencie ataku swoich przyjaciół. Widząc Snipera z razorbackiem (antyklinga) lepiej jest go zestrzelić i niż tracić czas na zniszczenie ochrony. 2. Mapy: a) cp – Control Point – Zadaniem jest przejęcie wszystkich punktów znajdujących się na mapie. Przykłady map: cp_dustbowl, cp_badlands, cp_gravelpit. B) pl – Payload – Zadaniem BLU jest pchanie wózka wypełnionego materiałami wybuchowymi poprzez checkpoint do bazy drużyny RED. Przykłady map: pl_badwater, pl_goldrush, pl_frontier_final. c) plr – Payload Race – Każda z drużyn musi eskortować wózek do bazy drużyny przeciwnej. Przykłady map: plr_hightower, plr_pipeline, plr_nightfall_final. d) ctf – Capture The Flag – Zadaniem jest przejęcie teczki z dokumentami i zaniesienie do własnej bazy. Przykłady map: ctf_doublecross, ctf_turbine, ctf_2fort. e) koth – King Of The Hill – Na mapie znajduje się tylko jeden punkt. Zadniem drużyny jest zdobycie go oraz utrzymanie przez 3 minuty . Przykłady map: koth_harvest, koth_badlands, koth_viaduct. f) tc - Territorial Control – Zadaniem jest przejęcie wszystkich punktów. Obecnie jedyną mapą jest tc_hydro, w której po każdej rundzie zmienia się układ mapy. g) arena – Nie ma możliwości respawnu, aż do zakończenia rundy. Celem jest wybicie jednej drużyny przez drugą.. Przykłady map: arena_badlands, arena_granary, arena_lumberyard. 3. Bronie Każda z broni ma swoje plusy i minusy. Używaj każdej, by móc wybrać dla siebie jak najlepszą. Rodzaje: Stock weapons – podstawowe bronie. Vintage weapons – bronie sprzed Polycount Update Genuie – bronie, które dostaje się za kupienie określonej gry w przedsprzedaży. Strange – są to obecnie bronie, które wypadają ze skrzynek. Od innych broni odróżniają się tym, że mają licznik zabójstw. Zwykłe bronie można dostać z dropu. 3. Czapki. Złap je wszystkie. To tylko ozdoba za którą ludzie potrafią zapłacić nawet kilkaset $. Rodzaje: Unusual – najwięcej warte czapki z efektami. Są oznaczone na fioletowo. Można je zdobyć przez otwarcie skrzynki. Genuie – czapki, które dostaje się za kupienie określonej gry w przedsprzedaży. Vintage – czapki, które były w grze przed wprowadzeniem handlu (Polycount Update) Haunted – czapki, bądź które można było zdobyć w halloween w tym roku na mapie koth_viaduct_event Zwykłe czapki można dostać z dropu, bądź poprzez crafcenie 3 refined metali 4. Handel. Crafting – 2 bronie od tej samej klasy dają 1 scrap metal. Z 3 scrap metali można uzyskać 1 reclaimed metal, a z 3 kawałków tego typu jest 1 refined metal. Crafcenie 3 kawałków refined metal daje losową czapkę. Handel – daje możliwość wymiany prawie każdej rzeczy w Team Fortresie. Każda rzecz ma określoną wartość, więc np. zwykłe bronie kosztują ok. 1 scrap / 2 losowe bronie. 5. Przydatne opcje. Konsolę można odblokować w zaawansowanych opcjach klawiatury „Enable developer console”. Szybka zmiana broni – znajduje się w zaawansowanych opcjach klawiatury „Fast weapon switch”, bądź poprzez wpisanie do konsoli hud_fastswich 1. Trafiając kogoś usłyszysz dźwięk. Opcję tą możesz włączyć w Team Fortress 2 w zaawansowanych opcjach – „Play a hit sounds everytime you injure an enemy”, bądź wpisując do konsoli (~) tf_dingalingaling. Inną również przydatną opcją jest wyświetlenie ile życia zabrałeś przeciwnikowi. Opcja znajduje się w zaawansowanych opcjach –„Display damage done as text over head your target”, bądź wpisując do konsoli (~) hud_combattext. 6. Przydatne linki. http://wiki.teamfortress.com/wiki/Main_Page – wikipedia tf2. http://tf2b.com/ - daje możliwość podglądu plecaków większości graczy. http://tf2items.com/ - to samo co strona wyżej. http://tf2tp.com/ - są tu zamieszczane oferty handlu. 7. Inne Kolejność teleportu Autor: aft3r Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts