Jump to content
[[Template core/global/global/lkeyWarning is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]

[PORADNIK] Team Fortress 2 - czyli o co tutaj chodzi?


Jaśnie Pan
 Share

Recommended Posts

teef2.jpg

Informacje ogólne

Grę można za darmo pobrać stąd [KLIK]

Wchodzimy na powyższy link i wybieramy ZAINSTALUJ.

Podstawy podstaw gry w Team Fortress 2.

1. Klasy:

a) Scout (Skaut) – Najszybsza klasa w grze, ale za to bardzo podatna na wszelkiego rodzaju

obrażenia. Grając tą klasą staraj się nie lecieć na pałę na przeciwnika, tylko zajść go z flanki. Bądź

w ciągłym ruchu, podwójnym skokiem zmyl wroga.

Nie zabieraj swojej drużynie apteczek sprzed nosa, bo dzięki twojej szybkości możesz łatwo

znaleźć inną. Zawsze patrz, czy ktoś z twojej drużyny nie potrzebuje jej bardziej. Scout nie

korzysta z teleportów!

B) Soldier (Żołnierz) – Próbuj przewidywać gdzie twój wróg się znajduje i tam posyłać rakietę,

wtedy unikniesz zaskoczenia. Niezwykle przydatną umiejętnością jest rocket jump, która pozwala

ci się dostać na wyższe pozycje i stamtąd zaskoczyć przeciwnika.

c) Pyro – Nie graj W+M1. Gdy widzisz palącego się kolegą z drużyny użyj prawego klawisza

myszy. Zwracaj uwagę na podejrzanie zachowujących się towarzyszy, spycheckuj w pobliżu

działek i dispenserów. Odpychaj przeciwników na uberach oraz sticky bomby w pobliżu budowli

inżyniera. Pamiętaj, że mając homwrecker (burzyciel) możesz zdejmować sapy z budowli założone

przez Spy.

d) Demoman – Im dłużej przetrzymasz M1 przy sticky bombach, tym dalej ona poleci. Rób sticky

trapy, tak aby wróg nic nie podejrzewał.

e) Heavy (Gruby) – Masz najwięcej życia. Medyk nie jest dla ciebie zarezerwowany, ale gdy jakiś

zacznie cię leczyć, to staraj się go chronić swoim ciałem. Mając kanapkę możesz się nią dzielić z

innymi (prawy klawisz myszy ją wyrzuca).

f) Engineer (Inżynier) – Dzięki twoim teleportom drużyna może bez przerwy atakować, więc staraj

się je w pierwszej kolejności budować. Sprawdzaj podejrzanych kolegów z drużyny. Nie

rozbudowuj się pod respem – szybciej będzie jak postawisz tylko teleport i od razu polecisz do

przodu. Po drodze zawsze znajdzie się metal. Nie rozbudowuj się w miejscach, które są widoczne z

daleka.

h) Medic (Medyk) – Nie lecz tylko jednego gracza. Staraj się utrzymywać przy życiu wszystkich

graczy, ale także overhealuj jak najwięcej towarzyszy. Zwykły uber jest idealny na niszczenie

wrogich budowli, a do tego idealnie sprawdza się Demoman. Kritzkriega jest świetny w obronie

oraz przy dużej ilości przeciwników – Soldier, Demoman oraz Heavy wykorzystają go najlepiej.

i) Sniper – Z bezpiecznej pozycji staraj się zabijać każdego kogo spotkasz Uważaj na wrogich

sniperów, więc zdejmuj ich w pierwszej kolejności. Strzał w głowę likwiduje większość klas, a

headshot z pełni naładowanej sniperki uśmierca każdą klasę od razu.

j) Spy (Szpieg) – Nie pozwalaj wrogim inżynierom czuć się za pewnie, nękaj ich. Staraj się

skoordynować z resztą drużyny, tak by sapy na wrogie budowle zakładać w momencie ataku

swoich przyjaciół. Widząc Snipera z razorbackiem (antyklinga) lepiej jest go zestrzelić i niż tracić

czas na zniszczenie ochrony.

2. Mapy:

a) cp – Control Point – Zadaniem jest przejęcie wszystkich punktów znajdujących się na mapie.

Przykłady map: cp_dustbowl, cp_badlands, cp_gravelpit.

B) pl – Payload – Zadaniem BLU jest pchanie wózka wypełnionego materiałami wybuchowymi

poprzez checkpoint do bazy drużyny RED. Przykłady map: pl_badwater, pl_goldrush,

pl_frontier_final.

c) plr – Payload Race – Każda z drużyn musi eskortować wózek do bazy drużyny przeciwnej.

Przykłady map: plr_hightower, plr_pipeline, plr_nightfall_final.

d) ctf – Capture The Flag – Zadaniem jest przejęcie teczki z dokumentami i zaniesienie do własnej

bazy. Przykłady map: ctf_doublecross, ctf_turbine, ctf_2fort.

e) koth – King Of The Hill – Na mapie znajduje się tylko jeden punkt. Zadniem drużyny jest

zdobycie go oraz utrzymanie przez 3 minuty . Przykłady map: koth_harvest, koth_badlands,

koth_viaduct.

f) tc - Territorial Control – Zadaniem jest przejęcie wszystkich punktów. Obecnie jedyną mapą jest

tc_hydro, w której po każdej rundzie zmienia się układ mapy.

g) arena – Nie ma możliwości respawnu, aż do zakończenia rundy. Celem jest wybicie jednej

drużyny przez drugą.. Przykłady map: arena_badlands, arena_granary, arena_lumberyard.

3. Bronie

Każda z broni ma swoje plusy i minusy. Używaj każdej, by móc wybrać dla siebie jak najlepszą.

Rodzaje:

Stock weapons – podstawowe bronie.

Vintage weapons – bronie sprzed Polycount Update

Genuie – bronie, które dostaje się za kupienie określonej gry w przedsprzedaży.

Strange – są to obecnie bronie, które wypadają ze skrzynek. Od innych broni odróżniają się tym, że

mają licznik zabójstw.

Zwykłe bronie można dostać z dropu.

3. Czapki.

Złap je wszystkie. To tylko ozdoba za którą ludzie potrafią zapłacić nawet kilkaset $.

Rodzaje:

Unusual – najwięcej warte czapki z efektami. Są oznaczone na fioletowo. Można je zdobyć przez

otwarcie skrzynki.

Genuie – czapki, które dostaje się za kupienie określonej gry w przedsprzedaży.

Vintage – czapki, które były w grze przed wprowadzeniem handlu (Polycount Update)

Haunted – czapki, bądź które można było zdobyć w halloween w tym roku na mapie

koth_viaduct_event

Zwykłe czapki można dostać z dropu, bądź poprzez crafcenie 3 refined metali

4. Handel.

Crafting – 2 bronie od tej samej klasy dają 1 scrap metal. Z 3 scrap metali można uzyskać 1

reclaimed metal, a z 3 kawałków tego typu jest 1 refined metal. Crafcenie 3 kawałków refined metal

daje losową czapkę.

Handel – daje możliwość wymiany prawie każdej rzeczy w Team Fortresie. Każda rzecz ma

określoną wartość, więc np. zwykłe bronie kosztują ok. 1 scrap / 2 losowe bronie.

5. Przydatne opcje.

Konsolę można odblokować w zaawansowanych opcjach klawiatury „Enable developer

console”.

Szybka zmiana broni – znajduje się w zaawansowanych opcjach klawiatury „Fast weapon

switch”, bądź poprzez wpisanie do konsoli hud_fastswich 1.

Trafiając kogoś usłyszysz dźwięk. Opcję tą możesz włączyć w Team Fortress 2 w

zaawansowanych opcjach – „Play a hit sounds everytime you injure an enemy”, bądź

wpisując do konsoli (~) tf_dingalingaling.

Inną również przydatną opcją jest wyświetlenie ile życia zabrałeś przeciwnikowi. Opcja

znajduje się w zaawansowanych opcjach –„Display damage done as text over head your

target”, bądź wpisując do konsoli (~) hud_combattext.

6. Przydatne linki.

http://wiki.teamfortress.com/wiki/Main_Page – wikipedia tf2.

http://tf2b.com/ - daje możliwość podglądu plecaków większości graczy.

http://tf2items.com/ - to samo co strona wyżej.

http://tf2tp.com/ - są tu zamieszczane oferty handlu.

7. Inne

Kolejność teleportu

2lAyJ.png

Autor: aft3r

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.