Jump to content
[[Template core/global/global/lkeyWarning is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]

Co to jest CS Promod?


Recommended Posts

Counter-Strike Professional Modification (CSP) :

cspromod2.png

Ciekawa jest geneza powstania Promoda. Długo przed powstaniem Promoda autor zgłaszał do Valve mnóstwo bug'ów znalezionych w CS 1.6 i w Source. Co więcej od razu wysyłał swoje poprawki, a więc odwalał kawał dobrej roboty, której powinno się podjąć Valve. Jednak producent CS'a pozostawiał bez echa maile późniejszego autora CSP. W ten sposób autor moda, zdegustowany postawą Valve postanowił wyjść naprzeciw oczekiwaniom graczy i rozpoczął pracę na PRO MODEM - teraz wyjaśnia się nazwa, która sugeruje faktycznie profesjonalne podejście do sprawy, którego zabrakło firmie Valve. Tę modyfikację ja sam traktuję niejako jako protest przeciwko tej stagnacji Valve, bo aż trudno uwierzyć, że CS zamiast prężnie się rozwijać stoi w miejscu i jedyne zmiany jakie zachodzą to komercja - reklamy na mapach i od czasu do czasu zmiana interface'a Steama. To tyle na temat genezy powstania.

Istotną sprawą jest silnik na jakim działa ten mod. Jak twierdzą autorzy, CS 1.6 jest dobry, co więcej jest królem wśród gier multiplayer. Jednakże pomimo swoich pozytywnych cech, jego silnik (tj. silnik HL ) nie jest wystarczająco dobry dla tegoż moda - jest stary i cytuję autorów: "it's boring", co mówi samo przez się..

Dlatego autorzy poszli z duchem czasu (co wydaje się być oczywiste) i postawili na relatywnie nowoczesny silnik Counter Strike Source. Dlaczego właśnie Source? Odpowiedź prosta - wykorzystuje możliwości obecnych komputerów, ma zdecydowanie ładniejszy silnik graficzny, a przy tym tylko w niewielkim stopniu traci klimat CS'a 1.6.

Jednak z drugiej strony to, że CSP bazuje na Source nie znaczy, że jest to tylko lekka modyfikacja obecnej gry. Okazuje się, że fizyka gry i elementy interface'u gry są podobne do tych z CS 1.6. Co więcej również modele broni są z CS'a 1.6, z tą jednak różnicą, że gracz może zadecydować o jakości tekstury wykorzystywanej do tych modeli i ilości poligonów. Jednym słowem zostało wszystko to co dobrego jest w CS 1.6, a to czego nie było zostało przygarnięte z Source'a jak również z wyobraźni autora i zapotrzebowania ze strony graczy. Czyli mamy coś w rodzaju idealnego mixu - sprawdzone i poczciwe elementy fizyki gry i interface'u i świetny wygląd map z Source'a.

Reasumując, ekipa która pracowała nad modem i nadal pracuje (obecna wersja jest jeszcze wersją beta) jak na razie staje na wysokości zadania i próbuje osiągnąć coś w rodzaju złotego środka pomiędzy CS 1.6 a CS:S. Na szczególne brawa powinna zasłużyć bezinteresowność autorów, którzy praktycznie nic nie dostają za ten kawał dobrej roboty ( przynajmniej nigdzie nie wyczytałem, że czerpią z tego jakieś profity), tym bardziej, że każdy może sobie za darmo pobrać CS Promod beta 1 ze strony autorów, a prawdopodobnie za jakiś czas użytkownicy kont steam z CS:S będą mogli pobrać sobie prosto z serwerów Steama.

Autorem tego artykułu jest Necro.

Źródło: wiaderko.com

Ode mnie:

Z tego co mi wiadomo Teamfortress 2 jest teraz darmową grą, która oparta jest na silniku HL2, a więc gracze nonsteam również mogą zagrać w CSProModa wystarczy, że założą konto steam pobiorą TeamFortress 2 oraz zainstalują CSProModa. MnR. w poprzednim temacie napisał skąd można pobrać modyfikację. Poniżej jeszcze kilka linków ode mnie, aby ci co chcą się co nieco więcej dowiedzieć o powyższej modyfikacji.

Oficjalna strona twórców:

CSProMod.COM

Polski FanPage:

CSProMod.PL

Kompendium Wiedzy:

CsProMod Wiki

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.